Our mission

Sustainability = Future-proofing. For us as a candy manufacturer, our mission is the only logical path to a sustainable future. We are happy to explain why we have embarked on this path.

Will you join us on our journey?

Hoe zeer de wereld om ons heen ook verandert, denk aan grote thema's als overgewicht, verspilling van grondstoffen, een enorme plastic afvalberg en toenemende kritiek op het gebruik van dierlijke producten; mensen houden onveranderd nog steeds van een lekker snoepje.

That is why we see it as our responsibility to make sweets that make everyone - regardless of habits, background or beliefs - happy. This applies to consumers, our customers, our employees and, last but not least, our planet.

Een eerlijk én lekker product, hoe gaan we dat doen?

Snoepen is leuk. Eten en delen maakt mensen blij!
Maar niet iedereen kan er van genieten, door restricties gerelateerd aan religie, gewoonten en allergieën.
Daarbij is het eten van veel snoep niet gezond. En het proces is schadelijk voor mens, dier en planeet.

De keuze die CCI zich stelt is

CCI wil sweets for all maken en daarom is dit onze nieuwe missie:

Made to smile,
share & care

Een aangepaste koers

Om dit waar te maken en om goed voorbereid te zijn op de toekomst kiezen we voor een aangepaste koers. Dat kunnen wij, omdat we koploper zijn op het gebied van;

  • vegan
  • sugar free
  • specialties

Sustainable Development Goals

The universal language for making more impact as a business are the United Nations' Sustainable Development Goals (SDGs). 17 goals to make the world a better place. Summarised as an end to extreme poverty, inequality, injustice and climate change.

The world of confectionery also requires us to take responsibility. In our adjusted course, we have taken 3 SDGs as a starting point for concrete objectives in our business operations.

Our focus points

Our goals for 2026

Our goal is clear. We want to be proud leaders in innovation and sustainable growth in our industry. How? By consistently excelling in the four themes below.

People first

We see it as our duty to create conditions that ensure that our employees remain productive, motivated, safe and healthy on an ongoing basis. After all, our employees are worth their weight in gold. This is why we measure their satisfaction annually, to make sure we are doing well or can improve something. In our hiring policy, we do not exclude anyone and strive for an inclusive workforce.

Continuity

In our business, we always strive for valuable growth, both for our company and for our stakeholders. After all, that is the basis for continuity of our business, and therefore also the basis for continuity of our employees. And naturally, successful customers also like to sell successful products. Call it a win-win situation.

Sweets for All

Made to share. Dat betekent onder andere dat onze producten in 2026 100% vegan, kosher en halal gecertificeerd zijn. Dat onze supply chain uitblinkt op het gebied van transparantie, sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid. En dat wij met het maken van snoep en drop willen bijdragen aan een mooiere wereld.

Verlagen van onze footprint

Met de productie van ons snoep en drop vinden wij het belangrijk om zuinig om te gaan met onze planeet. Daarom is ons doel de planeet niet te belasten. Zo willen we onder andere onze footprint verder verlagen door ons energieverbruik te reduceren, het vergroten van circulaire productieprocessen maar ook door het minimaliseren van onze afvalstromen.

Will you join us?

Are you interested in a new collaboration? Or do you have ideas that contribute to our mission. Let us know!

Contact us