Onze missie

Duurzaamheid = Toekomstbestendigheid. Voor ons als snoepproducent is onze missie de enige logische weg naar een duurzame toekomst. We leggen je graag uit waarom wij dit pad zijn ingeslagen.

Ga je mee op onze reis?

Hoe zeer de wereld om ons heen ook verandert, denk aan grote thema's als overgewicht, verspilling van grondstoffen, een enorme plastic afvalberg en toenemende kritiek op het gebruik van dierlijke producten; mensen houden onveranderd nog steeds van een lekker snoepje.

Daarom zien wij het als onze verantwoordelijkheid snoep te maken waar iedereen - ongeacht gewoontes, achtergrond of overtuiging - blij van wordt. Dat geldt voor de consument, voor onze afnemers, onze medewerkers en zeker niet in de laatste plaats voor onze planeet.

Een eerlijk én lekker product, hoe gaan we dat doen?

Snoepen is leuk. Eten en delen maakt mensen blij!
Maar niet iedereen kan er van genieten, door restricties gerelateerd aan religie, gewoonten en allergieën.
Daarbij is het eten van veel snoep niet gezond. En het proces is schadelijk voor mens, dier en planeet.

De keuze die CCI zich stelt is

CCI wil sweets for all maken en daarom is dit onze nieuwe missie:

Made to smile,
share & care

Een aangepaste koers

Om dit waar te maken en om goed voorbereid te zijn op de toekomst kiezen we voor een aangepaste koers. Dat kunnen wij, omdat we koploper zijn op het gebied van;

  • vegan
  • sugar free
  • specialties

Sustainable Development Goals

De universele taal om als bedrijf meer impact te hebben zijn de Sustainable Development Goals (SDG) van de Verenigde Naties. 17 doelen die van de wereld een betere plek moeten maken. Samengevat als einde aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering.

Ook de wereld van snoepgoed vraagt om het nemen van verantwoordelijkheid. In onze aangepaste koers hebben wij 3 SDG's als uitgangspunt genomen voor concrete doelstellingen in onze bedrijfsvoering.

Onze focuspunten

Onze doelen voor 2026

Ons doel is helder. Wij willen in onze branche trotse koploper zijn op het gebied van innovatie en duurzame groei. Hoe? Door consequent in onderstaande vier thema's uit te blinken.

People first

Wij zien het als onze plicht om voorwaarden te creëren die zorgen dat onze medewerkers doorlopend productief, gemotiveerd, veilig en gezond kunnen blijven werken. Onze medewerkers zijn namelijk goud waard. Daarom meten wij jaarlijks hun tevredenheid om zeker te weten of we het goed doen of iets kunnen verbeteren. In ons aannamebeleid sluiten wij niemand uit en streven wij naar een inclusief medewerkersbestand.

Continuïteit

Wij streven in onze business altijd naar waardevolle groei, zowel voor ons bedrijf als voor onze stakeholders. Dat is namelijk de basis voor continuïteit van ons bedrijf, en daarmee ook de basis voor continuïteit van onze medewerkers. En vanzelfsprekend verkopen succesvolle afnemers ook graag succesvolle producten. Noem het een win-win situatie.

Sweets for All

Made to share. Dat betekent onder andere dat onze producten in 2026 100% vegan, kosher en halal gecertificeerd zijn. Dat onze supply chain uitblinkt op het gebied van transparantie, sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid. En dat wij met het maken van snoep en drop willen bijdragen aan een mooiere wereld.

Verlagen van onze footprint

Met de productie van ons snoep en drop vinden wij het belangrijk om zuinig om te gaan met onze planeet. Daarom is ons doel de planeet niet te belasten. Zo willen we onder andere onze footprint verder verlagen door ons energieverbruik te reduceren, het vergroten van circulaire productieprocessen maar ook door het minimaliseren van onze afvalstromen.

Doe je mee?

Ben je geïnteresseerd in een nieuwe samenwerking? Of heb je ideeën die bijdragen aan onze missie. Laat het ons weten!

Contact